Weź udział w prawdziwym zarządzaniu kryzysowym i dołącz do zespołu kryzysowego, obsługując kryzys pod okiem doświadczonych managerów!
,,Zarządzanie kryzysowe: Politechnika Wrocławska” to pierwszy taki projekt na rynku edukacyjnym, podczas którego uczysz się obsługi kryzysu w praktyce i wyjścia z niego z jak najmniejszymi szkodami dla organizacji, a nawet przekucia ich w szanse. Przeczytaj szczegóły i dołącz do zespołu!
Politechnika Wrocławska za sprawą “ćwiczeń kryzysowych”, które wymknęły się spod kontroli i stały się rzeczywistym kryzysem była na pierwszych stronach gazet w ostatnim czasie. Niewiele wiemy formalnie na temat samego zdarzenia, nieformalnie, czy na podstawie gromadzenia różnych wątków możemy spróbować zrozumieć zdarzenie i odtworzyć bardziej lub mniej precyzyjnie jego przebieg. Przebieg ten będzie kanwą naszego wydarzenia edukacyjnego na który składa się:
- 16 godzin warsztatów w pełnym zespole oraz zespołach zadaniowych,
- 3 miesiące poszukiwania informacji, dzielenia się wątkami, tworzenia rozwiązań pod okiem doświadczonym managerów z zespołów kryzysowych i zespołów odpowiedzi na incydent,
- pracy na około 20 drukach i szablonach używanych do zrozumienia sytuacji, rejestracji środowiska informacyjnego, planowania działań, organizacji komunikacji kryzysowej, tworzenia scenariuszy odtworzenia i przywrócenia usług wraz z ich wartościowaniem, a następnie oceną ryzyka oraz wpływu na biznes.
Przykładowe druki i szablony na których będziemy pracować: AAR – after action review zawierający kategorie skutków do ryzyka, które mogą się wydarzyć, z ich klasyfikacją w grupach ryzyka operacyjnego i strategicznego. Druk zawiera również wykaz kosztów i nakładów związanych z materializacją incydentu oraz rozwinięciem go w sytuację kryzysową.
Cykl spotkań i warsztatów realizowany w formule “gabinetu cieni”. W ramach spotkań:
- 5 pełnych spotkań zespołu zarządzania kryzysowego (ZZK),
- 2 spotkania zespołu analizy (ZA),
- 2 spotkania zespołu odbudowy (ZO),
Spotkanie zespołu kryzysowego (ZZK):
- Raport sytuacyjny,
- Ocenę sytuacji przez zespół zarządzania kryzysowego,
- Cele i zamierzone efekty dla działań (podejmowanie decyzji).
Spotkania zespołu analizy (ZA):
- Gromadzenie informacji na podstawie zapotrzebowania z ZZK,
- Gromadzenie informacji bieżącej,
- Przygotowanie danych wejściowych dla sztabu.
Spotkania zespołu odbudowy
- Budowanie założeń do planów odbudowy (DRP) na podstawie wymagań z zespołu, zarządzania kryzysowego (ZZK),
- Opracowanie zarysu planu odbudowy (spotkanie 1 zespołu),
- Ostateczny plan odbudowy (na podstawie spotkania ZZK) i danych wejściowych.
Organizacja
Spotkania będą odbywać się on-line. Częściowo rejestrowane w zakresie:
- Raportu sytuacyjnego – prezentowanego przez wybrana osobę,
- Raportu zespołu analizy,
- Raportu zespołu odbudowy,
- Wniosków i zadań na kolejny okres.
Część dyskusyjna nie będzie rejestrowana. Nagrania będą udostępnione wyłącznie wszystkim biorącym udział w warsztatach.
Między spotkaniami planowane są aktywności polegające na gromadzeniu materiałów i wykonywaniu zadań, jak w standardowym zarządzaniu kryzysowym. Realizacja będzie odbywać się na systemie Redmine. Wymagana jest tylko przeglądarka i adres mail. Orientacyjny czas do przeznaczenia na zadania to około 1-2 godziny tygodniowo.
Na etapie zgłoszeń lub nie później niż na 7 dni przed pierwszym spotkaniem konieczne jest wskazanie zespołów, w których uczestnik chce brać udział. Można brać udział we wszystkich zespołach (obłożenie czasem będzie wyższe).
- Zespół Zarządzania Kryzysowego – pełny zespół. Przypisani są wszyscy uczestnicy.
- Sztab kryzysowy, zespół nieformalny. Zadania: obsługa sztabu, podtrzymanie korespondencji, rozdzielenie zadań.
- Zespół analizy, zespół formalny. Zadania: wsparcie zespołu zarządzania kryzysowego w zakresie analizy, gromadzenia i udostępniania informacji, współpraca ze sztabem w zakresie przygotowania informacji.
- Zespół odbudowy – planowanie wznawiania działań, opracowanie planów zawierających niezbędne zasoby i środki oraz wymagania (finansowe, osobowe, inne)
Harmonogram ogólny (kolejność spotkań związana z przebiegiem zarządzania kryzysowego):
- 29 czerwca, godz. 18:30 – 20:30 Spotkanie Zespołu Zarządzania Kryzysowego – całego. Wprowadzenie do tematyki, wymiana informacji, podział zadań (szczegółowy).
- 13 lipca, godz. 18:00 – 20:00 Spotkanie ZA – plan gromadzenia i oceny informacji, przygotowanie informacji na spotkanie ZZK.
- 24 lipca, godz. 18:00 – 19:30 Spotkanie ZZK – omówienie aktualnego stanu wiedzy o zdarzeniu. Określenie wymagań i zakresu ramowego działań dla zespołu odbudowy (ZO)
- 31 lipca, godz. 18:00 – 19:30 Spotkanie ZO – wstępne ramy planów odbudowy DRP (disaster recovery plan), opracowanie założeń dla ZZK do akceptacji.
- 10 sierpnia, godz. 18:00 – 20:00 Spotkanie ZZK – omówienie aktualnego stanu wiedzy, zakresu odbudowy przedstawionego przez ZO. Wskazanie zakresu informacji niezbędnych do zgromadzenia, aby poprawnie ocenić plan DRP – wstępny.
- 21 sierpnia, godz. 18:00 – 19:30 Spotkanie ZA – określenie źródeł informacji dla ZZK i ZO w zakresie planu DRP. Analiza bieżących informacji.
- 28 sierpnia, godz. 18:00 – 19:30 Spotkanie ZZK – ocena bieżąca informacji, akceptacja założeń planów DRP od ZO.
- 07 września, godz. 18:00 – 20:00 Spotkanie ZO – wdrożenie założeń, plany szczegółowe dla lokalizacji, usług, zadań .
- 14 września, godz. 18:00 – 20:00 Spotkanie ZZK – spotkanie zamykające.
ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA! Podczas projektu każdy z Uczestników będzie miał możliwość konsultacji z osobą prowadzącą projekt.
Prowadzący: Grzegorz Krzemiński – posiada ponad 20 letnią praktykę w zakresie obsługi kryzysów i incydentów, dzięki czemu praca przy scenariuszach i typowaniu skutków oraz siły zdarzeń jest oparta o jego doświadczenie.
Chcesz wziąć udział? Zainwestuj w Twój rozwój tutaj. Chcesz skorzystać z płatności rozłożonej na 2 części? Przejdź do zakupu poniżej.